Tilauksen ehdot

tietoa verkkokaupan kuljetusvaihtoehdoista, toimitusajoista ja toimitusmaksuista

Alla olevat ostoehdot koskevat kaikkia Melomo Oy:ltä tehtyjä tilauksia.

Kuljetusvaihtoehdot

tilatessasi verkkokaupastamme:

Toimitus Postilla asiakkaan lähimpään toimipisteeseen ennakkoon ilmoitettuna ajankohtana.

Asiakas noutaa ja maksaa verkosta varaamansa tuotteen Melomon myymälästä osoitteesta Alppitie 12, 90530 Oulu.

Postiluukusta mahtuvat tuotteet toimitetaan kirjeenä asiakkaalle kotiin.

Toimituskustannukset

Toimitusaika varastotuotteille on 1–7 arkipäivää riippuen tilatusta tuotteesta ja toimitustavasta. Toimituksen hinta on kiinteä 6,90€. Yli 300€ ostoksissa toimitus on ilmainen.

Riippumatta siitä, montako tuotetta tilaat, maksat vain yhden toimitusmaksun. Verkkokaupan järjestelmä laskee automaattisesti toimituskustannuksen, jonka saat näkyville ennen kuin teet lopullisen ostopäätöksen.
Poikkeustilanteissa otamme aina viipymättä yhteyden suoraan asiakkaaseen ensisijaisesti puhelimitse.

Peruutus ja palauttaminen

Jos haluat perua tekemäsi tilauksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Palautusoikeus on 14 vuorokautta tilaamasi tuotteen tai sen ensimmäisen toimituserän vastaanottamisesta.

Palautettavan tuotteen tulee olla täysin myyntikuntoinen, eli käyttämätön ja uutta vastaavassa kunnossa.

Palauttaessasi tuotetta ota lähetystunnus talteen palautuksen seurantaa varten. Kun asiakaspalautus on vastaanotettu varastollemme, palautamme rahat 14 päivän kuluessa.

Melomo Oy ei vastaa palautuksen kustannuksista. Palautus maksaa tuotteen hinnasta tai koosta riippumatta 6,90 € (alkaen 1.9.2021). Summa vähennetään palautettavasta rahamäärästä. Palauttaa voi Postin toimipisteiden kautta ja palautusta varten saat meiltä tarvittavan sopimuskoodin. Suosittelemme ensisijaisesti oheisen koodin käyttöä. Jos haluat käyttää jotain muuta tapaa, tulee palautuspaketin saapua suoraan toimipisteeseemme Alppitie 12, 90530 Oulu.

Postin palautuskoodi: 671513

Palautusoikeus ei koske packrafteja, jotka valmistetaan asiakkaalle tehdastilauksena ja toimitetaan jälkitoimituksena. Palautusoikeus ei koske tarjoustuotteita.

HUOM. Jos ostos on maksettu tietyillä Klarnan maksutavoilla, saattaa rahan palautus vaatia asiakkaalta toimia. Tällöin asiakkaan tulee olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun.

Tilausvahvistuksesi

Kun olet maksanut tilauksesi, saat automaattisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Melomo pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmia. Melomo ilmoittaa tässä tapauksessa asiasta välittömästi. Jos et jostain syystä saa automaattista tilausvahvistusta 12 tunnin sisällä tilauksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa, että tilauksesi on kirjautunut oikein.

Tilauksesi

Tilauksen tehtyäsi saat automaattisen tilausvahvistuksen sekä myöhemmin toimitusilmoituksen. Voit seurata tilauksesi toimitusta paketin seurantakoodilla. Tarvittaessa voit olla yhteydessä Melomon asiakaspalveluun.

Toimitusaika

Tuotteen toimitusaika on riippuvainen tilatusta tuotteen varastotilanteesta sekä toimitusosoitteesta. Useimmiten pystymme toimittamaan tuotteen Postin jakeluverkoston kautta ympäri Suomen 1–7 päivän sisällä, pois lukien tilaus-, jälkitoimitus- ja ennakkotuotteet. Toimitusaika lasketaan tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.

Melomon verkkokauppa ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Otamme vastaan reklamaatioita mahdollisesta kadonneesta lähetyksestä, kun lähetyksestä on kulunut 14 arkipäivää.

Emme myöskään vastaa kuljetusliikkeen (Posti) toimintaan liittyvistä poikkeustapauksista (viivästykset rahdissa, pakettien uudelleenohjaus toiseen noutopisteeseen ym.) Olethan ongelmatapauksissa yhteydessä suoraan kuljetusliikkeeseen.

Nouto myymälästä

Varaus on noudettavissa Alppitien myymälästä kahden tunnin kuluttua tilauksesta, kuitenkin myymälän aukioloaikoina. Noutovaraus on noudettavissa kaksi vuorokautta ja noutamatta jääneet varaukset vapautetaan takaisin myyntiin automaattisesti.

Toimitus ulkomaille

Toimitukset ulkomaille ovat tapauskohtaisia ja voit kysyä arviota toimituskustannuksista ja -ajasta asiakaspalvelustamme. Toimitamme koko Euroopan Unionin alueelle, mutta toimituskustannukset vaihtelevat suuresti eri maiden välillä.

Emme myöskään vastaa kuljetusliikkeen (Posti) toimintaan liittyvistä poikkeustapauksista (viivästykset rahdissa, pakettien uudelleenohjaus toiseen noutopisteeseen ym.) Olethan ongelmatapauksissa yhteydessä suoraan kuljetusliikkeeseen.

Tuotteet

Pyrimme tarkkoihin tuotekuvauksiin, mutta tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa tarjotusta tai sisältää tuotteita, jotka eivät kuulu kyseiseen kokoonpanoon. Kaikkien tuotteiden tekniset tiedot näkyvät verkkokaupassamme. Teknisten tietojen virheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena mahdollinen ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa Melomo voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo jo tilaushetkellä. Tällöin myös Melomolla on oikeus peruuttaa tilaus virheellisyyden vuoksi.

Ennakkotilattavat tuotteet

Ennakkotilaus tarkoittaa, ettei kyseistä tuotetta ole vielä saatavilla Melomon varastossa. Tuotteen tilauksen yhteydessä asiakaspalvelusta ilmoitetaan arvio seuraavan erän saapumisajankohdasta. Pidätämme oikeuden tuotteen mahdollisiin loppuunmyynteihin sekä toimituksen aikataulumuutoksiin.

Jälkitoimitustuote

Jälkitoimitustuotteeksi merkitty tuote kuuluu varastovalikoimaamme, mutta sitä ei tilauksen hetkellä ole varastossa saatavilla. Jälkitoimitustuote on kuitenkin ostettavissa ennakkoon kuten ennakkotilattava tuote. Asiakas saa tällöin tilausvahvistuksensa yhteydessä tiedon, mikäli tuote on varastosta loppu ja toimitetaan jälkitoimituksena. Valmistajan/tavarantoimittajan varastotilanteesta riippuen tuotteen toimitusaika saattaa olla normaalia toimitusaikaa huomattavasti pidempi. Pidätämme oikeuden tuotteen mahdollisiin loppuunmyynteihin toimituksen mahdollisiin aikataulumuutoksiin.

Tilaustuote

Tilaustuotteeksi nimetty tuote ei kuulu verkkokaupan varastovalikoimaan, vaan se tilataan asiakkaalle erikseen tavarantoimittajalta. Valmistajan/tavarantoimittajan varastotilanteesta riippuen tuotteen toimitusaika saattaa olla normaalia toimitusaikaa huomattavasti pidempi. Pidätämme oikeuden aikataulumuutoksiin. Huom. palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan asiakkaalle tehdastilauksena tai toimitetaan tilaustuotteena.

Rajoitukset

Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus virheellisyyden, kuten painovirheen, teknisen ongelman tai massatilauksen, vuoksi. Kutakin ilmoitettua tarjoustuotetta voidaan tilata vain 1kpl/asiakas. Myös ”rajoitettu erä” tai vastaavalla tavalla merkittyä tuotetta voidaan tilata vain 1kpl/asiakas.

Yritysasiakkaiden tilaukset

Yritysten välisissä kaupoissa kuluttajille myönnetyt tuotetakuut eivät ole voimassa. Näin ollen tavanomaisia takuuehtoja ei sovelleta yrityksille tai kaupallisessa käytössä olleille tuotteille. Valmistusvirheasioissa ongelmat käsitellään tilanne- ja tapauskohtaisesti, konsultoiden aina tuotteen valmistajaa.

Takuu ja huolto

Tuotteitamme koskevat tuotteen valmistaja- ja/tai maahantuojakohtaiset takuuehdot tuotteiden valmistus- ja materiaalivirheiden varalta. Takuu on valmistajan yksityisasiakkaalle tarjoama lisäetu ja koskee vain tuotteita, jotka ostetaan yksityiseen kuluttajakäyttöön. Näin ollen takuuehtoja ei sovelleta yrityksille tai kaupallisessa käytössä olleille tuotteille.

Takuu on voimassa ostopäivästä tai toimituspäivästä alkaen, koko Euroopan Unionin alueella. Takuuaika ja takuun kattavuus vaihtelee tuotteittain. Mikäli takuuaikaa ei ole ilmoitettu tuotteen teknisissä tiedoissa, voit tiedustella kunkin tuotteen takuuehtoja asiakaspalvelusta.

Valmistajien/maahantuojien myöntämät takuuoikeudet koskevat vain tuotteiden valmistus- ja materiaalivirheitä. Takuuasioissa ongelmat käsitellään tilanne- ja tapauskohtaisesti, konsultoiden aina tuotteen valmistajaa. Takuu kattaa kaikki kustannukset, joita syntyy, kun vialliseksi todettu tuote muutetaan vastaamaan alkuperäistä määrittelyä joko korjaamalla tai vaihtamalla viallinen osa. Viallisen tuotteen korjaamisen sijaan valmistaja/maahantuoja voi oman harkintansa mukaan antaa tilalle uuden tuotteen. Valmistajien/maahantuojien ainoa velvoite ja ostajan saama ainoa korvaus rajoittuvat takuun mukaisesti viallisen tuotteen korjaukseen tai vaihtoon.

Takuuoikeudet eivät kata seuraavista syistä syntyneitä vaurioita: väärinkäyttö, huolimattomuus, ohjeiden noudattamatta jättäminen, ylikuormitus, tuotteen muuttaminen tai luvaton korjaus, omistajan suorittama virheellinen pakkaaminen tai kuljetusyhtiön huolimaton toiminta. Takuu ei kata repeytymiä, palovammoja tai vahinkoja, jotka johtuvat onnettomuudesta, normaalista kulumisesta, epäasianmukaisesta hoidosta, väärinkäytöstä tai värien ja materiaalien luonnollisesta hajoamisesta ajan kuluessa. Takuu ei myöskään kata käytössä rikkoontuneita tai kuluneita tuotteita eikä tuotteita, joita on käytetty tarkoitukseen, johon sitä ei ole suunniteltu.

Valmistaja/maahantuoja ei ole velvollinen korjaamaan tai vaihtamaan tuotetta, jonka mukana ei toimiteta asianmukaista kuittia.

Jos tarvitsette huoltoa ostamallenne tuotteelle, voitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Melomo ei tarjoa huoltopalveluita, mutta antaa niiden osalta tuotekohtaista neuvontaa.

Kuljetusvaurio

Jos asiakas toteaa, että toimitetussa tuotteessa on kuljetusvaurio, tulee asiakkaan kuvata vauriot ja ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 040 163 4550 tai sähköpostitse. Ilmoitus kuljetusvauriosta tulee tehdä välittömästi tai viimeistään 3 päivän kuluttua toimituksesta.

Jos tuote on viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, pyrimme toimittamaan uuden tuotteen mahdollisimman nopeasti, ilman lisäkustannuksia. Vaurioitunut tuote palautetaan aina takaisin Melomolle. Melomon asiakaspalvelu ilmoittaa asiakkaalle arvioidun ajan, jonka kuluessa uusi tuote pystytään toimittamaan asiakkaalle.

Maksutavat

Verkkokaupassamme käytössäsi on monipuoliset maksuvaihtoehdot: Kotimaiset verkkopankit ja luottokortit, sekä Klarna-lasku ja -osamaksu. Kaikki tilauksen tiedot ja maksuliikenne käsitellään salattuna.

Varaamme ostosumman maksuvälineeltä heti kun tilaus on vastaanotettu. Jos katevaraus ei onnistu, tilaus keskeytetään ja perumisesta tulee ilmoitus asiakkaalle.

Verkkopankki-, ja luottokorttimaksut veloitamme heti tilauksen vahvistettuamme. Veloitamme myös ennakkomyyntitilaukset tilauksen vahvistusvaiheessa. Klarna-laskusta ja -osamaksusta lähetetään sähköpostilasku tilauksen toimituksen yhteydessä.

SSL-suojaus

SSL on lyhenne sanoista Secure Socket Layer, joka tarkoittaa tiedonsuojaamista. SSL luo salatun ja suojatun yhteyden tietokoneesi ja serverimme välillä. Näin ollen kaikki tiedonsiirto salataan ja ulkopuoliset eivät saa

tietojasi käsiinsä. Emme tallenna tili- tai korttitietoja, näitä tietoja käytetään ainoastaan maksun yhteydessä.

Tietosuoja

Henkilökohtaisia tietoja käytetään ainoastaan Melomon sisäiseen käyttöön, lähinnä tilastoihin ja internet- kaupan teknisiin palveluihin. Emme luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle.

Force Majeure

Melomo ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkin muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Melomo pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Selvitys kestää noin viisi päivää. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.

Muuta

Mahdollisissa riitatilanteissa noudatamme kuluttajariitalautakunnan suosituksia.

Lisätietoja saat Melomon asiakaspalvelusta sähköpostitse info@melomo.fi. Tiedustelut voi myös osoittaa kirjallisesti Melomo Oy, Alppitie 12, 90530 Oulu