Alla olevat ostoehdot koskevat verkkokaupassamme tehtyjä tilauksia.

Kuljetusvaihtoehdot

tilatessasi verkkokaupastamme:

Toimitus kotiin tai työpaikalle

Toimitus Postipakettina kotiin tai työpaikalle ennakkoon ilmoitettuna ajankohtana.

Toimitus SmartPost-automaattiin

Asiakas noutaa tilauksen valitsemastaan SmartPost-automaatista.

Nouto myymälästä

Asiakas noutaa ja maksaa verkosta varaamansa tuotteen Melomon myymälästä osoitteesta Alppitie 12, 90530 Oulu.

Kirje

Postiluukusta mahtuvat tuotteet toimitetaan kirjeenä asiakkaalle kotiin.

Toimitusaika on 1–7 arkipäivää riippuen tilatusta tuotteesta ja toimitustavasta. Toimituksen hinta kirjeitse on kiinteä 2,90€.

Poikkeustilanteissa otamme aina viipymättä yhteyden suoraan asiakkaaseen ensisijaisesti puhelimitse.

Tilauksesi

Tilauksen tehtyäsi saat automaattisen tilausvahvistuksen sekä myöhemmin toimitusilmoituksen. Voit seurata tilauksesi joko paketin seurantakoodilla tai olemalla yhteydessä Melomon asiakaspalveluun.

Tilausvahvistuksesi

Kun olet maksanut tilauksesi, saat automaattisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Melomo pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmia. Melomo ilmoittaa tässä tapauksessa asiasta välittömästi. Jos et jostain syystä saa automaattista tilausvahvistusta 12 tunnin sisällä tilauksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa, että tilauksesi on kirjautunut oikein.

Nouto myymälästä

Varaus on noudettavissa Alppitien myymälästä kahden tunnin kuluttua tilauksesta. Noutovaraus on noudettavissa kaksi vuorokautta ja noutamatta jääneet varaukset poistetaan järjestelmästä automaattisesti.

Toimitusaika

Tuotteen toimitusaika on riippuvainen tilatusta tuotteesta, mahdollisista liittymistä ja lisäpalveluista sekä siitä, mihin osoitteeseen olet tuotteen tilannut. Useimmiten pystymme toimittamaan tuotteen 1–7 päivän sisällä, pois lukien tilaus- ja ennakkotuotteet. Toimitusaika lasketaan tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.

Melomon verkkokauppa ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Kirjetoimituksissa otamme vastaan reklamaatioita mahdollisesta kadonneesta lähetyksestä kun toimituksesta on kulunut 14 arkipäivää.

Toimituskustannukset

Riippumatta siitä, montako tuotetta tilaat, maksat vain yhden toimitusmaksun. Verkkokaupan järjestelmä laskee automaattisesti toimituskustannuksen, jonka saat näkyville ennen kuin teet lopullisen ostopäätöksen.

Peruutus ja palauttaminen

Jos haluat perua tekemäsi tilauksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Palautusoikeus on 30 päivää tilaamasi tuotteen tai sen ensimmäisen toimituserän vastaanottamisesta.

Palautettavan tuotteen tulee olla täysin myyntikuntoinen

Palauttaessasi tuotetta ota lähetystunnus talteen palautuksen seurantaa varten. Kun asiakaspalautus on vastaanotettu varastollemme, palautamme rahat 14 päivän kuluessa.

Toimitus ulkomaille

Meiltä on mahdollisuus tilata vain kotimaahan ja maksun voi suorittaa kotimaisella maksukortilla. Emme toimita Ahvenanmaalle.

Kuljetusvaurio

Jos asiakas toteaa, että ostamassaan tuotteessa on kuljetusvaurio heti toimituksen yhteydessä, tulee asiakkaan kuvata vauriot ja ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 045 349 2009 tai sähköpostise. Ilmoitus kuljetusvauriosta tulee tehdä välittömästi tai viimeistään 3 päivän kuluttua toimituksesta.

Jos tuote on viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, toimitamme uuden laitteen ilman lisäkustannuksia ja mahdollisimman nopeasti. Palautuslomakkeen kaikki kohdat täyttää ja lomake tulee liittää vaurioituneen tuotteen mukaan niin, että se ei kuljetuksen aikana pääse irtoamaan. Melomon verkkokauppa ilmoittaa asiakkaalle arvioidun ajan, jonka kuluessa uusi tuote toimitetaan asiakkaalle.

30 päivän palautusoikeus

Verkkokauppaostoissa 30 päivän palautusoikeus lasketaan lähetyksen vastaanottopäivästä.

Palauttaessasi tuotetta ota lähetystunnus talteen palautuksen seurantaa varten. Kun asiakaspalautus on vastaanotettu varastollemme, palautamme rahat 14 päivän kuluessa.

Yritysostot

Tuotteilla on valmistajan tai tavarantoimittajan myöntämä takuu.

Maksutavat

Verkkokaupassamme käytössäsi on monipuoliset maksuvaihtoehdot: Kotimaiset verkkopankit ja luottokortit, sekä Klarna-lasku ja -osamaksu. Kaikki tilauksen tiedot ja maksuliikenne käsitellään salattuna.

Varaamme ostosumman maksuvälineeltä heti kun tilaus on vastaanotettu. Jos katevaraus ei onnistu, tilaus keskeytetään ja perumisesta tulee ilmoitus asiakkaalle.

Verkkopankki-, ja luottokorttimaksut veloitamme heti tilauksen vahvistettuamme. Veloitamme myös ennakkomyyntitilaukset tilauksen vahvistusvaiheessa. Klarna-laskusta ja -osamaksusta lähetetään sähköpostilasku tilauksen toimituksen yhteydessä.

SSL-suojaus

SSL on lyhenne sanoista Secure Socket Layer, joka tarkoittaa tiedonsuojaamista. SSL luo salatun ja suojatun yhteyden tietokoneesi ja serverimme välillä. Näin ollen kaikki tiedonsiirto salataan ja ulkopuoliset eivät saa tietojasi käsiinsä. Emme tallenna tili- tai korttitietoja, näitä tietoja käytetään ainoastaan maksun yhteydessä.

Tietosuoja

Henkilökohtaisia tietoja käytetään ainoastaan Melomon sisäiseen käyttöön, lähinnä tilastoihin ja internet-kaupan teknisiin palveluihin. Emme luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle.

Ennakkotilattavat tuotteet

Ennakkotilaus tarkoittaa, ettei kyseistä tuotetta ole vielä julkaistu tai tuotetta ei juuri sillä hetkellä ole keskusvarastolla. Tuotteen yhteydessä ilmoitetaan julkaisupäivä tai seuraavan erän saapumispäivämäärä. Pidätämme oikeuden mahdolliseen tuotteen loppuunmyyntiin ennakkotilauksen aikana.

Tilaustuote

Tilaustuotteeksi merkitty tuote ei kuulu omaan varastovalikoimaamme, vaan se tilataan erikseen tavarantoimittajalta. Tavarantoimittajan varastotilanteesta riippuen tuotteen toimitusaika saattaa olla pidempi kuin normaali 3–7 arkipäivää. Valitessasi tilaustuotteelle kotiinkuljetus- ja/tai asennusajan, huomioithan pidemmän toimitusajan. Pidätämme oikeuden mahdollisille loppuunmyynneille.

Rajoitukset

Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus virheellisyyden, kuten painovirheen, teknisen ongelman tai massatilauksen, vuoksi.
Kutakin ilmoitettua tarjoustuotetta voidaan tilata vain 1kpl/asiakas. Myös ”rajoitettu erä” tai vastaavalla tavalla merkittyä tuotetta voidaan tilata vain 1kpl/asiakas.

Force Majeure

Melomo ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkin muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Melomo pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Selvitys kestää noin viisi päivää. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.

Tuotteet

Tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa tarjotusta tai sisältää tuotteita, jotka eivät kuulu kyseiseen kokoonpanoon. Kaikkien tuotteiden tekniset tiedot näkyvät verkkokaupassamme. Teknisten tietojen virheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa. Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa Melomon verkkokauppa voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

Takuu ja huolto

Tuotteitamme koskevat tuotteen valmistaja- ja/tai maahantuojakohtaiset takuuehdot ja huoltoehdot. Jos tarvitsette huoltoa ostamallenne tuotteelle, voitte asioida myymälässämme tai voitte lähettää tuotteen huollettavaksi Postin tai Matkahuollon veloituksettomana asiakaspalautuksena.

Kaikissa Melomolta ostamissasi tuotteissa on takuu. Takuu on valmistajan asiakkaalle tarjoama lisäetu. Takuun tarjoaa yksityisasiakkaalle laissa nimettyä virhevastuuta paremmat oikeudet, jotka määritellään joko ajassa tai laajuudessa. Myyjä voi esimerkiksi tarjota asiakkaalle mahdollisuuden tehdä reklamaatio tuotteesta, vaikka vika olisikin käyttäjän itse aiheuttama. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu on lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille.

Muuta

Mahdollisissa riitatilanteissa noudatamme kuluttajariitalautakunnan suosituksia.

Lisätietoja saat Melomon asiakaspalvelusta, puhelin 045 349 2009. Tiedustelut voi myös osoittaa kirjallisesti Melomo Oy, Alppitie 12, 90530 Oulu

© Melomo 2018
0